
Werkwijze
Hieronder vindt u onze werkwijze op het gebied van incassozaken. Voor debiteurenbeheer en/of juridisch advies verzoeken wij u graag contact met ons op te nemen.
Werkwijze Incasso
Intake(gratis)
De intake kan persoonlijk, telefonisch of digitaal afgehandeld worden. Wij bestuderen uw vraagstelling en proberen het plaatje compleet te krijgen. Zodra dit het geval is kunnen wij beoordelen of wij iets voor u kunnen betekenen en/of er nog aanvullende bescheiden nodig zijn.
“De opdrachtgever kan rekenen op discretie en volledige geheimhouding”
Plan van aanpak
Wanneer wij van mening zijn dat wij iets voor u kunnen betekenen stellen wij een zogenoemd plan van aanpak op. Hierin wordt onder andere vermeld hoe en hoeveel wij denken te kunnen verhalen op uw debiteur. Wanneer u zich daarin kunt vinden zal er een contract(opdrachtbevestiging) opgesteld worden.
“Gedegen plan van aanpak zorgt voor duidelijkheid en geen valse verwachtingen”
Opdrachtbevestiging
De opdrachtbevestiging verwijst terug naar het plan van aanpak en geeft inzicht in de kostenstructuur en onze algemene voorwaarden.
“Wij zijn u graag van dienst”
Aan de slag
Nadat we de opdrachtbevestiging ondertekend retour hebben ontvangen gaan we voor u aan de slag. Elke incassozaak is een zaak op zich en met onze expertise op het gebied van recherchewerk weten wij vaak meerdere verhaalsmogelijkheden in kaart te brengen.
“Minimaal een wekelijkse update betreffende uw zaak.”
Innen
Volgens het plan van aanpak gaan wij uw debiteur direct benaderen en zal er tevens begonnen worden met het innen. Het innen gebeurt veelal via een deurwaarder, afhankelijk of we er met de debiteur uitkomen of niet. Is er sprake van innen via een deurwaarder dan bestaat dit meestal uit beslaglegging op loon, bankrekeningen en/of bezittingen.
“Een goed verhaalsrapport resulteert in een efficiëntere inning”
Eindgesprek/Evaluatie
Wij hechten er veel waarde aan om onze diensten te verbeteren. Daarom vindt er na elk onderzoek een eindgesprek/evaluatie plaats met de opdrachtgever.
“Wij zijn pas tevreden als u dat ook bent”